اداری

فعالیت چند منظوره

اداری

فعالیت چند منظوره

مراحل تشکیل و ثبت تعاونی ها :

مراحل تشکیل تعاونی 

۱-       تعیین موضوع مناسب فعالیت شرکت  با توجه به علاقه و توانمندیهای متقاضیان و نیاز منطقه ای

۲-       تعیین تعداد متقاضیان اولیه برای تشکیل تعاونی

۳-     تنظیم و تقدیم درخواست تشکیل تعاونی  به همراه  معرفی سه نفر بعنوان هیئت موسس از میان اعضای اولیه و  سپس تکمیل فرم کلیات پیشنهادی مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز.(شامل تصویر شناسنامه هیئت موسس – تصویر مدارک تحصیلی و یا تجربی در ارتباط با طرح پیشنهادی – تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت)

۴-     دریافت موافقتنامه اولیه تاسیس تعاونی از اداره کل تعاون استان تهران یا ادارات تعاون شهرستانهای ذیربط

هیئت موسس پس از اخذ موافقت نامه تشکیل تعاونی از اداره تعاون باید اقدامات زیر را انجام دهد(حداکثر در مدت ۱۰ روز)

الف – دریافت مجوز در موضوع طرح پیشنهادی از مراجع ذیربط ( در صورت نیاز به مجوز فعالیت بنام اعضای هیئت موسس تعاونی در شرف تاسیس) یا سپردن تعهدنامه جهت ارائه مجوز حداکثر تا ۲ماه پس از صدور جواز تاسیس

 ب) تدوین اساسنامه پشنهادی

 ت) افتتاح حساب بنام تعاونی در شرف تاسیس در نزدیکترین شعبه صندوق تعاون محل سکونت وواریز حداقلیک سوم۱/۳سرمایه اولیه (واریز بیشتر به حساب اشاره شده دریافت  تسهیلات  از بخشتعاون راتسهیل می نماید.)

                    


 ث) دعوت از افراد واجد شرایط عضویت

 ج) بررسی شرایط داوطلبان و پذیرش متقاضیان واجد شرایط عضویت و اجازه واریزی وجه سهام آنها به حساب افتتاح شده و صدور مجوز ورود به جلسه اولین مجمع عمومی

 ح) انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی حداقل برای ۱۵ روز آینده

خ) ثبت از نامزدهای تصدی سمت های هیئت مدیره و بازرسی

د) ارسال یک نسخه از آگهی دعوت به اداره تعاون جهت اطلاع از اولین جلسه مجمع عمومی عادی

 ر) در فاصله زمانی انتشار آگهی تا برگزاری اولین مجمع عمومی متقاضیان عضویت می توانند در کلاسهای آموزشی که راجع به چگونگی برگزاری مجمع عمومی  برگزار می گردد شرکت نمایند.

مدارک لازم برای ثبت تعاونی:

۱- مجوز اداره کل تعاون یا اداره تعاون شهرستان ذیربط(تصویر موافقتنامه تشکیل) یک نسخه

۲- اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی (۴ نسخه)

۳- دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی فرم شماره ۲ (۳ نسخه)

۴- صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخابات اولین      هیئت مدیره و بازرسی یا بازرسان فرم شماره ۳در(۳ نسخه)

۵-رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون (۳ نسخه)

۶- لیست اسامی و اعضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی فرم شماره ۵ در(۳ نسخه)

۷- لیست اسامی و مشخصات و نشانی کلیه اعضاء و سهامداران تعاونی فرم شماره ۴ در(۳نسخه)

۸- صورتجلسه اولین هیئت مدیره دال بر انتخاب رئیس ، نایب رئیس و منشی هیئت مدیره و تعیین مدیر عامل و تعیین صاحبان امضای مجاز (فرم شماره ۶)

۹- لیست و مشخصات اعضای هیئت مدیره ، بازرسان  و مدیرعامل (فرم شماره ۷)

۱۰- صدور مجوز ثبت تعاونی، توسط اداره کل یا ادارت تعاون شهرستان ذیربط در صورت تکمیل مدارک اشاره شده


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد